Pre nešto više od 38 godina sastavljen je prvi “jugo”. Tog 2. oktobra 1978. kompletiran je prvi prototip “juga” koji je, prema nekim pričama, poklonjen drugu Titu.
Prvo javno predstavljanje imao je na sajmu automobila u Beogradu, kada je proglašen za automobil godine 1981. Od tada pa sve do kraja proizvodnje .2008. godine proizvedeno je ukupno 794.428 “jugića”.
Kasnije u SFRJ počinje proizvodnja za američko tržište. Fabrika nije mogla da priušti luksuz da proizodi standardnog “Yuga” i modifikovanog za Ameriku,tada i domaćim kupcima nudi znatno opremljeniji model. ”Yugo” je sadržao jači motor, kao i menjač sa pet stepeni prenosa, a pored toga i naslone za glavu na svim sedištima.
”Yugo”postaje sve opremljeniji. Tadašnji naziv postaje “Yugo 45 A” što simbolizuje Ameriku.
Jeftina cena koja je iznosila 3.990 dolara u velikoj meri je poljuljala odnose izmedju kupca i “Yuga”. Tako da je zbog niske cene jugo često ostajao bez ulja, ili nekog tehničkog elementa, jer je bilo lakše kupiti novi, nego održavati stari.
”Yuga” su kasnije u nekim anketama prozvali za najgori automobil na svetu.
Maksimalna brzina – 135 km/h
Ubrzavanje 0-100 – 20 sekundi
Potrošnja goriva pri 90 km/h – 5,9 l/100km
Težina – 750 kg
Nosivost – 400 kg
Visina – 1335 mm
Dužina – 3490 mm
Širina – 2150 mm
Jedan od ne realizovanih projekata je i “Yugo Turbo”,ali svakako najlepsi je “Yugo Cabrio”,a pored njih i najnoviji “Yugo In"
Poslednji “Yugo” je sišao sa trake 11.novembra.2008.
Za skoro tri decenije proizvedeno je 749.428 primeraka naše male legende.
Нема коментара:
Постави коментар