Za većinu ljubitelja sportskih automobila, oni se dele na Porsche 911 i na sve ostale. Još od zvaničnog predstavljanja 1963. godine, ovaj legendarni nemački automobil je uspeo na nadživi konkurenciju i uvek se vrati jači nego ikada pre, a čak i u novije vreme, kada dobija brojne kritike da se gotovo i nije promenio tokom svoje dugogodišnje istorije, predstavlja ultimativni sportski automobil.
Oni koji su mogli da priušte da izdvoje za vozilo od 118.000 dolara, svakako su dobijali jedan od najboljih sportskih automobila 1990-ih godina, koji je mogao da osramoti konkurenciju s obe strane okeana. Godine 1993., najpoznatiji model Porschea je proslavio svoju 30. godišnjicu, ali ona nije baš stigla u najbolje vreme. Targa je izbačena iz ponude da ne krade prodaju od skupljeg kabrioleta, a prodaja je pala na samo 1.500 vozila, dok je Porsche zabeležio gubitak od 130 miliona dolara.
U medijima se čak spominjao i bankrot, a onda je na scenu stupio novi predsednik, Wendelin Wiedeking. On nije bio preterano popularna osoba u Nemačkoj, najviše zato što je smanjio broj radnika za 25%, a zatim doveo i japanske inženjere da nauče Porsche kako da smanji troškove i poveća profit. Wiedeking je takođe naredio gašenje dva dugogodišnja modela, 928 i 968, i naredio rad na novom osnovnom delu kompanije. Novi Boxster će da debituje 1996. godine, preuzimajući dobar deo mehanike sa 911, što je bio samo prvi korak
.
Pored svojih klasičnih i jedinstvenih linija, Porsche 911 oduvek se odlikovao naprednom tehnologijom. Mnoge od ideja i tehnologija koje su se premijerno pojavile u modelu Porsche 911, osmišljene su na trkačkim stazama. Model Porsche 911 korišćen je po principu vrhunskih performansi od svog nastanka i auto trke su njegova najvažnija test laboratorija. Od samog početka, bilo kod kuće ili širom sveta, Porsche 911 postigao je reputaciju kao svestran i pouzdan trkački šampion. Zaista, dve trećine od svih Porsche-ovih 30.000 pobeda na takmičenjima do sada, osvojene su od strane jedinstvenog modela Porsche 911.
Rekordi u auto-moto sportu
Tokom svoje istorije, 911 je imao i velike trkačke rezultate, a do današnjeg dana drži rekord kao automobil s najviše profesionalnih pobeda. Spomenućemo da je 911 jedini automobil koji je pobedio u četiri najveće trke na svetu (Targa Florio, Daytona, Sebring i Nurburgring), a model 935 Turbo, koji je bio zasnovan na 911, trijumfovao je na 24 časa Le Mana 1979. godine. Gledajući istoriju 911-ice, teško je doneti zaključak o njegovoj budućnosti, ali nećemo biti iznenađeni ako nastavi s proizvodnjom i narednih 50 godina bez većih promena. Kada jednog dana bude stigla zaslužena penzija, svet će da izgubi verovatno najlegendarniji sportski automobil u istoriji.
Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.
Нема коментара:
Постави коментар